Crevillent (19/07/2022).- L’alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, i el regidor de Cultura, Jesús Ruiz, van rebre ahir a l’ajuntament José Manuel Beltrá Poveda, crevillentí que recentment ha fet lliurament a l’Arxiu Municipal “Clara Campoamor” d’una important donació de documents que incrementen els fons conservats en aquest servei cultural, que s’encarrega de salvaguardar la història local.
La donació està composta per diversos tipus documentals; d’una banda, diverses revistes de Moros i Cristians i Setmana Santa, que han permés completar la col·lecció completa d’aquesta última, el primer número de la qual va ser editat en 1925, així com publicacions corresponents a diverses confraries en commemoració de diferents aniversaris.
Un fons personal de la família Lillo-Gallardo, resident en l’antic carrer José Antonio (hui Llavador) i que va recollir després de l’enderrocament de l’habitatge, composta sobretot de llibres i documents escolars, així com documentació comptable de la pròpia família.
Aquesta donació inclou també 108 cartells a tot color, de pel·lícules emeses al Teatre Chapí, cartells que eren exposats a la Plaça de la Constitució, amb la finalitat d’informar els ciutadans de la cartellera setmanal i les corresponents projeccions de pel·lícules.
Finalment, aquest fons compta amb 22 fotografies en blanc i negre i acolorides dels primers anys del segle XX, en gran part records de la Primera Comunió o de grups d’alumnes a l’escola.
Tant l’alcalde, com el regidor i l’arxivera municipal, Bibiana Candela, agraeixen al veí de Crevillent aquesta important donació, ja que la seua catalogació i digitalització permetrà conéixer millor les peculiaritats i la història del municipi, sobretot, de les famílies crevillentines de l’època, així com incrementar el fons fotogràfic de l’Arxiu Municipal, que ja compta amb més de 1.500 imatges.
El Archivo de Crevillent recibe una importante donación de documentación, revistas, carteles y fotografías antiguas
-
El crevillentino José Manuel Beltrá cede 108 rótulos que anunciaban la cartelera semanal y los pases de películas que se proyectaban en el Teatro Chapí, revistas de Moros y Cristianos y Semana Santa, que han permitido completar la colección completa de esta última, y otros documentos y fotografías que permiten conocer mejor la historia local
Crevillent (19/07/2022).- El alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, y el concejal de Cultura, Jesús Ruiz, recibieron ayer en el ayuntamiento a José Manuel Beltrá Poveda, crevillentino que recientemente ha hecho entrega al Archivo Municipal “Clara Campoamor” de una importante donación de documentos que vienen a incrementar los fondos conservados en este servicio cultural, que se encarga de salvaguardar la historia local.
La donación está compuesta por varios tipos documentales; por un lado, varias revistas de Moros y Cristianos y Semana Santa, que han permitido completar la colección completa de ésta última, cuyo primer número fue editado en 1925, así como publicaciones correspondientes a varias cofradías en conmemoración de distintos aniversarios.
Un fondo personal de la familia Lillo-Gallardo, residente en la entonces calle José Antonio (hoy Llavador) y que recogió tras el derribo de la vivienda, compuesta sobre todo de libros y documentos escolares, así como documentación contable de la propia familia.
Esta donación incluye también 108 carteles a todo color, de películas emitidas en el Teatro Chapí, carteles que eran expuestos en la Plaza de la Constitución, con el fin de informar a los ciudadanos de la cartelera semanal y los correspondientes pases de películas.
Por último, este fondo cuenta con 22 fotografías en blanco y negro y coloreadas de los primeros años del siglo XX, en su mayor parte recuerdos de la Primera Comunión o de grupos de alumnos en la escuela.
Tanto el alcalde, como el concejal y la archivera municipal, Bibiana Candela, agradecen al vecino de Crevillent esta importante donación, ya que su catalogación y digitalización permitirá conocer mejor las peculiaridades y la historia del municipio, sobre todo, de las familias crevillentinas de la época, así como incrementar el fondo fotográfico del Archivo Municipal, que ya cuenta con más de 1.500 imágenes.