Crevillent (07/02/2020).- Les Regidories d’Espais Públics i de Protecció Ciutadana estan treballant conjuntament per a millorar el trànsit vehicular i la circulació per als vianants amb l’objectiu de garantir la seguretat ciutadana en l’encreuament del carrer Anselmo Mas Espinosa amb Passeig de l’Estació i a la zona de Ronda Sud.
Sobre la base dels informes de l’Oficina Tècnica i de la Policia Local i les visites a tots dos punts per part del regidor d’Espais Públics Marcelino Giménez i l’edil de Protecció Ciutadana Josep Candela, al costat de tècnics municipals i efectius de la Policia Local, s’ha establit un programa d’actuacions per a, d’una banda, mitigar i evitar els continus accidents en aquest encreuament tan problemàtic i, per una altra, millorar la circulació dels vianants a la zona de Ronda Sud.
Entre les actuacions per a reduir l’alta sinistralitat de l’encreuament, de les quals es va informar ahir en la Comissió de Règim Interior, està l’establiment d’una senyalització vertical i la col·locació de fites al centre de la calçada que prohibisquen el canvi de sentit en aquest punt, que s’haurà de fer més endavant, a la rotonda de I-4, o mitjançant el canvi de direcció al carrer Ronda Sud.
A més, es durà a terme la incorporació d’un nou semàfor al carrer Ronda Sud, a l’altura de l’entrada als col·legis Pintor Julio Quesada i Mestra Pilar Ruiz que, juntament amb la regulació de la velocitat a 20 km/h, pretén oferir una major seguretat als vianants.
El regidor d’Espais Públics, Marcelino Giménez, afirma que amb aquestes actuacions es donarà una solució a aquesta problemàtica tan denunciada pels crevillentins i crevillentines des de fa temps. “Era necessari organitzar el trànsit adequadament i reduir la velocitat de circulació dels vehicles a la zona per a garantir la seguretat viària en aquest punt negre del municipi”.
Josep Candela ha ressaltat la seua intenció d’acabar amb tots els punts negres de Crevillent mitjançant l’estudi i l’adequació dels trams amb major concentració d’accidents. “Portem mesos treballant amb estudis sobre punts que presenten un índex de sinistralitat alt i durant 2020 la població podrà començar a veure aquests canvis en barris on es portava anys sense actuar. Així, progressivament, la gent comprovarà que les demandes de seguretat que ens sol·licitaven han sigut escoltades i les compartim des d’aquest govern” afirma l’edil.
Mejora de la seguridad vial en el cruce de Anselmo Mas Espinosa y en Ronda Sur
Las Concejalías de Espacios Públicos y de Protección Ciudadana anuncian la adecuación del cruce de la Calle Anselmo Mas Espinosa con Paseo de la Estación y la instalación de un semáforo en Ronda Sur para garantizar la seguridad peatonal
Crevillent (07/02/2020).- Las Concejalías de Espacios Públicos y de Protección Ciudadana están trabajando conjuntamente para mejorar el tránsito vehicular y la circulación peatonal con el objetivo de garantizar la seguridad ciudadana en el cruce de la Calle Anselmo Mas Espinosa con Paseo de la Estación y en la zona de Ronda Sur.
En base a los informes de la Oficina Técnica y de la Policía Local y las visitas a ambos puntos por parte del concejal de Espacios Públicos Marcelino Giménez y el edil de Protección Ciudadana Josep Candela, junto a técnicos municipales y efectivos de la Policía Local, se ha establecido un programa de actuaciones para, por una parte, mitigar y evitar los continuos accidentes en este cruce tan problemático y, por otra, mejorar la circulación de los viandantes en la zona de Ronda Sur.
Entre las actuaciones para reducir la alta siniestralidad del cruce, de las que se informó ayer en la Comisión de Régimen Interior, está el establecimiento de señalización vertical y la colocación de hitos en el centro de la calzada que prohíban el cambio de sentido en ese punto, que se deberá hacer más adelante, en la rotonda del I-4, o mediante el cambio de dirección en la calle Ronda Sur.
Además se va a llevar a cabo la incorporación de un nuevo semáforo en la calle Ronda Sur, a la altura de la entrada a los colegios Pintor Julio Quesada y Mestra Pilar Ruiz que, junto con la regulación de la velocidad a 20 km/h, busca dotar de una mayor seguridad a los peatones.