Crevillent (15/04/2020).- La Regidoria de Protecció Ciutadana ha demanat públicament i per les xarxes socials que no es difonguen notícies que no estiguen prèviament contrastades per fonts oficials. Aquest avís és fruit de les notícies falses que es van veure esteses ahir a la nit sobre una suposada infecció al Carrer Major.
La realitat és que desgraciadament una persona d’edat avançada va defallir en sa casa en el dia d’ahir i és per això que van acudir les forces de seguretat i els bombers que van haver de complir amb el protocol obligatori de seguretat en entrar en contacte amb qualsevol decés a causa de l’alerta que estem vivint.
Això no significa, de cap de les maneres, que la mort siga causada pel COVID-19, ja que la persona no presentava cap evidència en aquest sentit i havia estat atesa per Serveis Socials dies abans sense cap mostra de malaltia. Tampoc hi ha cap focus descontrolat a la població ni altres alarmes encara més catastrofistes. “Darrere de l’extensió de rumors hi ha un dolor que cal gestionar per part de famílies, veïns alarmats i comerços que poden mantenir l’activitat que també es veuen afectats”.
Segons el regidor, Josep Candela, “hem d’acostumar-nos a conviure durant aquests dies amb els protocols de seguretat que són preceptius quan actuen els professionals i això ho està aprofitant gent que es dedica d’una manera, intencionada o no, a sembrar el pànic. Cal plantejar-nos que la millor arma contra això és no col·laborar amb la cadena de la desinformació. Els rumors que alguns es dediquen a crear s’acaben si trenquem eixa transmissió que pot acabar causant pànic. Per això, inculquem-nos eixa responsabilitat, ja que la por és el pitjor enemic que podem tenir contra la pandèmia en un temps de confinament on la sensibilitat de la població es veu més afectada”.
Per últim, Candela ha recordat que l’exèrcit està fent una ruta per les ciutats i que la presència durant el dia de hui a Crevillent no és deguda a cap casuística local o fet que haja passat, i que davant de qualsevol dubte s’acudisca sempre a fonts oficials, destacant en aquest cas el gran treball que s’està fent per part dels encarregats de les xarxes oficials de la Policia Local de Crevillent.
La Concejalía de Protección Ciudadana y Emergencias pide que no se atiendan rumores sin contrastar como el de la “Calle Mayor”
Desde el Ayuntamiento de Crevillent se solicita a la ciudadanía que contraste la información en canales oficiales y que no difunda falsos rumores como el de la infección en la “Calle Mayor” u otros que están apareciendo estos días
Crevillent (15/04/2020).- La Concejalía de Protección Ciudadana ha pedido públicamente y por las redes sociales que no se difundan noticias que no estén previamente contrastadas por fuentes oficiales. Este aviso es fruto de las noticias falsas que se propagaron ayer noche sobre una supuesta infección en la Calle Mayor.
La realidad es que desgraciadamente una persona de edad avanzada desfalleció en su casa en el día de ayer y es por eso que acudieron las fuerzas de seguridad y los bomberos, que tuvieron que cumplir con el protocolo obligatorio de seguridad al entrar en contacto con cualquier fallecimiento por el estado de alarma que estamos viviendo.
Esto no significa de ninguna forma que la muerte haya sido causada por el COVID-19, puesto que la persona no presentaba ninguna evidencia en este sentido y había sido atendida por Servicios Sociales días antes sin ninguna muestra de dolencia. Tampoco hay ningún foco descontrolado en la población ni otras alarmas todavía más catastrofistas. “Detrás de la extensión de rumores hay un dolor que gestionar por parte de familias, vecinos alarmados y comercios que pueden mantener la actividad que también se ven afectados”.
Según el concejal, Josep Candela, “tenemos que acostumbrarnos a convivir durante estos días con los protocolos de seguridad que son preceptivos cuando actúan los profesionales y este hecho está siendo aprovechado por gente que se dedica de una manera, intencionada o no, a sembrar el pánico. Debemos plantearnos que la mejor arma contra esto es no colaborar en la cadena de la desinformación. Los rumores que algunos se dedican a crear se acaban si rompemos esa transmisión que puede acabar causando pánico. Por eso, inculquémonos esa responsabilidad puesto que el miedo es lo peor enemigo que podemos tener contra la pandemia en un tiempo de confinamiento donde la sensibilidad de la población se ve afectada”.
Por último, ha recordado que el ejército está haciendo una ruta por las ciudades y que la presencia durante el día de hoy en Crevillent no es debida a ninguna casuística local o hecho que haya pasado y que ante cualquier duda se acuda siempre a fuentes oficiales, destacando en este caso el gran trabajo que se está realizando por parte de los encargados de las redes oficiales de la Policía Local de Crevillent.