Crevillent (20/12/2019).- Aquesta campanya iniciada per la Regidoria de Protecció Ciutadana té com a objectiu la detecció per part de la Policia Local, d’aquells conductors que han incorporat drogues en l’organisme i/o quantitats d’alcohol en aire espirat superiors a les establides reglamentàriament.
Durant la setmana passada es van dur a terme controls preventius en diferents punts de la localitat, sent sotmesos a control 70 conductors, dels quals 8 van llançar un resultat positiu en els test indiciaris de detecció de drogues en l’organisme, sent 5 d’ells per presència de cocaïna i els 3 restants per marihuana. A més un d’ells va llançar una taxa positiva d’alcohol en aire espirat.
En el transcurs dels controls preventius es van detectar 8 vehicles amb la inspecció tècnica vençuda, dos conductors sense canviar el seu permís de conducció estranger així com un altre amb pèrdua de vigència del seu permís de conducció i finalment, un conductor novell sense el senyal V-13 corresponent.
Per part seua, es van confiscar 25 cartutxos d’escopeta calibre 12, així com dues armes blanques, 3 confiscacions d’haixix i 4 de marihuana, formulant les corresponents denúncies dirigides a la Subdelegació del Govern per les infraccions a la L.O. de Protecció de la Seguretat Ciutadana.
Finalment es va formular una denúncia per infracció a l’Ordenança sobre la protecció d’espais públics i convivència ciutadana i es va remetre a la seu de la Guàrdia Civil de Crevillent una investigació de parador i domicili d’un dels conductors sotmesos a control.
La Policia Local de Crevillent va estar assistida per “Brisa” la gossa pastor alemany quem junt amb el seu guia caní, van col·laborar en les labors de detecció de substàncies estupefaents.
Per al regidor de Protecció Ciutadana, Josep Candela, “aquests controls tenen una finalitat preventiva en una època de l’any en què és millor prescindir del vehicle si s’ha acudit a menjars o sopars. El més important en aquestes festes és poder gaudir dels teus i això s’aconsegueix gràcies a un poble conscienciat amb la seua seguretat viària”.
La Policía Local pone en marcha un operativo especial de Navidad para la concienciación y vigilancia vial
El objetivo de la campaña de la Concejalía de Protección Ciudadana es detectar el consumo de drogas y alcohol por parte de los conductores para garantizar la seguridad vial
Crevillent (31/12/2019).- Esta campaña iniciada por la Concejalía de Protección Ciudadana tiene como objetivo la detección por parte de la Policía Local, de aquellos conductores que han incorporado drogas en el organismo y/o cantidades de alcohol en aire espirado superiores a las establecidas reglamentariamente.
Durante la pasada semana se llevaron a cabo controles preventivos en distintos puntos de la localidad, siendo sometidos a control 70 conductores, de los cuales 8 arrojaron un resultado positivo en los test indiciarios de detección de drogas en el organismo, siendo 5 de ellos por presencia de cocaína y los 3 restantes por marihuana. Además uno de ellos arrojó una tasa positiva de alcohol en aire espirado.
En el transcurso de los controles preventivos se detectaron 8 vehículos con la inspección técnica vencida, dos conductores sin canjear su permiso de conducción extranjero, así como otro con pérdida de vigencia de su permiso de conducción y por último, un conductor novel sin la señal V-13 correspondiente.
Por su parte, se incautaron 25 cartuchos de escopeta calibre 12, así como dos armas blancas, 3 incautaciones de hachís y 4 de marihuana, formulando las correspondientes denuncias dirigidas a la Subdelegación del Gobierno por sendas infracciones a la L.O. de Protección de la Seguridad Ciudadana.
Por último, se formuló una denuncia por infracción a la Ordenanza sobre la protección de espacios públicos y convivencia ciudadana y se remitió al Cuartel de la Guardia Civil de Crevillent una averiguación de paradero y domicilio de uno de los conductores sometidos a control.
La Policía Local de Crevillent estuvo asistida por “Brisa” la perra pastor alemán que, junto con su guía canino, colaboraron en las labores de detección de sustancias estupefacientes.
Para el concejal de Protección Ciudadana, Josep Candela, “estos controles tienen una finalidad preventiva en una época del año en que es mejor prescindir del vehículo si se ha acudido a comidas o cenas. Lo más importante en estas fiestas es poder disfrutar de los tuyos y eso se consigue gracias a un pueblo concienciado con su seguridad vial”.