La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació resol concedir 2.072 € a la regidoria de Cultura del Ajuntament de Crevillent

Crevillent (19/06/2018).- La Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació resol concedir una subvención  de 2072,59 euros a la Regidoria de Cultura per a la realització d´atuacions relacionades amb el desenvolupament i la difusió de l´Estat d´Autonomia i la recuperació i divulgació del dret foral civil valencià durante l´exercici 2018.

Segons la Regidora de Cultura, Loreto Mallol, la Regidoría  de Cultura té entre els seus objetius la investigación, coneixement, foment i promoció de la cultura de la Comunitat Valenciana, aixi com la defensa dels valors i senyals d´identitat del poble valència. La historia de la Literatura Valenciana està íntimament lligada a la historia de les institucions valencianes, arreplegant tots els avatars històrics que estaven ocorrent en el momento en què van ser escrites cada una de les obres cimes. Sis segles de la historia valenciana plasmats en diverse obres literàries que, en estos moments al començament de la seua séptima centùria, mereixen i necessiten una nova aproximació al públic.

 

Les activitats proposades  en el pla d´actuació a realitsar sòn:

-Adquisició de publicacions sobre el sistema politic e institucional valencià per a la Biblioteca Pública Municipal “Enric Valor i aixi disposar de publicacions per a consulta al públic per a conéixe la história de la Generalitat Valenciana. Exemples: Versos a plena plana. Poesia i transmissió doctrinal en la València del Barroc a la Il.lustració, Los valencianos en tiempo de Jaime I, Pompeu Fabra, Sanchis Guarner i altres escrts o El patriciat i la nació, sobre el particularisme dels valencians en els segles XIV i XV.

-Teatre sobre la historia de la Literatura Valenciana i sobre Jaume I, per a escolars i per a adults al mes d´octubre en la sala d´actes de la Casa Municipal de Cultura “José Candela Lledó”.

Representació de: “Jaume I…explicat als joves”, “Va d´Enric Valor: l´amor dels tres taronges”, “Lletraferida” i “Tirant i Carmesina”

 

Loreto Mallol, regidora de Cultura, explica que el cost total de les activitats que se volen realizar  es de 4.581, 69 euros que la Conselleria subvenciona en 2.072,59 euros, es dir un 45,85 % del cost. El 54,15%, 2.509,10 euros  restants corren per conte de la Regidoria de Cultura.

El termini màxim de justificació de la subvenció rebuda venç el 31 d´octubre de 2018.

Próximos eventos

27 jul
Compartir noticia

Te puede interesar


• El Ayuntamiento y la Asociación de Moros y Cristianos “San Francisco de Asís” firman un convenio valorado en 45.000 euros para financiar esta nueva infraestructura, según ha señalado la alcaldesa Lourdes Aznar, quien ha recordado que “lo estamos esperando desde el año 2022”

• Además, se ha renovado el convenio con la asociación festera, por un importe de 32.000 euros, para contribuir al apoyo en el desarrollo de las fiestas patronales y de Moros y Cristianos, declaradas de Interés Turístico Internacional

25 julio 2024


• La edil de Obras e Infraestructuras Públicas, Pilar Mas Mas, ha explicado que se han realizado cuatro perforaciones en un muro, ubicado en la calle doña Pepita, a la altura de la entrada del CEIP Julio Quesada – Pilar Ruiz con el fin de evacuar mejor el agua, al tiempo que adelanta que se construirá durante la próxima semana un murete de contención en esa misma vía a la altura de calle Espardenyer

• “Los trabajos están valorados en 2.600 euros y esperamos que los vecinos de la zona no padezcan los efectos que han estado sufriendo durante tantos años”, ha apuntado la edil

25 julio 2024

• Esta imagen, que pertenece a la Parroquia de Nuestra Señora de Belén y de los Santos Apóstoles Pedro y Pablo, es única imagen conocida en la toda la Comunidad Valenciana realizada con caña de maíz

• La alcaldesa de Crevillent, Lourdes Aznar Miralles, manifestó que “la llegada del Cristo de la Vida a Crevillent, tras su cuidada restauración, es un momento significativo para nuestro patrimonio. Esta obra del siglo XVII enriquece nuestra historia y orgullo crevillentino”

• Pilar Tébar, secretaria autonómica de Cultura destacó que “el trabajo del IVCR+i ha permitido recuperar una joya del patrimonio cultural de todos los valencianos”

• José Ignacio Munilla, Obispo de la Diócesis Orihuela Alicante, afirmó que “es una restauración magnífica” y abogó por “enamorarnos de la vida. Este Cristo simboliza la conexión entre la vida natural y la sobrenatural”

25 julio 2024