L’òpera ix al carrer aquest dissabte a Crevillent

  • La Plaça de la Constitució serà l’escenari per a la representació d’“El Tutor Burlat”, del compositor valencià Martín i Soler, que donarà principi a les 22:30 h a l’aire lliure de la mà de la Regidoria de Cultura i el projecte de difusió cultural “Les Arts Volant

Crevillent (15/06/2022).- “Òpera al carrer”, així es titula la nova iniciativa de la Regidoria de Cultura que ha presentat aquest matí el regidor, Jesús Ruiz, acompanyat per la tècnica de l’àrea , Ana Satorre, i que s’instal·larà dissabte que ve , 18 de juny, a la Plaça de la Constitució a les 22:30 h. L’entrada serà lliure fins a completar l’aforament.

Segons ha traslladat l’edil, el Palau de les Arts de València visitarà Crevillent amb una representació a l’aire lliure de l’òpera “El Tutor Burlat”, del compositor valencià Martín i Soler. Serà una versió reduïda de l’òpera original “Il Tutoritze Burlato” i adaptada al valencià per la soprano Enedina Lloris. I ve de la mà de Les Arts Volant, un projecte de difusió cultural de Les Arts, en col·laboració amb la Conselleria de Cultura de la Generalitat, la Diputació de València i l’Ajuntament de València.

Amable, jovial i fresca, com el paisatge de la campanya romana on ocorre la seua trama, aquesta comèdia primera de Vicente Martín i Soler evoluciona des de la crítica vetlada a les fèrries normes socials establides a mitjan segle XVIII cap a la defensa de la llibertat i l’amor per damunt de la convenció i la conveniència, alhora que exposa amb cordial clarividència el nou posicionament social de la dona en els anys previs a la Revolució Francesa.

La companyia itinerant del teatre arribarà a la localitat en un gran camió adaptat per a transformar-se en un escenari mòbil amb els decorats, la il·luminació i el so que fan únic aquest espectacle que té com a protagonista la música. El repartiment està format per Aida Gimeno (Violante), Victtoriana De Amicis (Donya Menica), Oleh Lebedyev (Fabrizio) i Omar Lara (Pippo), i els cantants valencians David Ferri (Don Lelio) i Gonzalo Manglano (Anselmo), acompanyats al piano per Carlos Sanchís.

 

La ópera sale a la calle este sábado en Crevillent

  • La Plaza de la Constitución será el escenario para la representación de “El Tutor Burlat”, del compositor valenciano Martín i Soler, que dará comienzo a las 22:30 h al aire libre de la mano de la Concejalía de Cultura y el proyecto de difusión cultural “Les Arts Volant”

Crevillent (15/06/2022).- “Ópera al carrer”, así se titula la nueva iniciativa de la Concejalía de Cultura que ha presentado esta mañana el concejal, Jesús Ruiz, acompañado por la técnica del área, Ana Satorre, y que se instalará el próximo sábado, 18 de junio, en la Plaza de la Constitución a las 22:30 h. La entrada será libre hasta completar aforo.

Según ha trasladado el edil, el Palau de les Arts de Valencia visitará Crevillent con una representación al aire libre de la ópera “El Tutor Burlat”, del compositor valenciano Martín i Soler. Será una versión reducida de la ópera original “Il Tutore Burlato” y adaptada al valenciano por la soprano Enedina Lloris. Y viene de la mano de Les Arts Volant, un proyecto de difusión cultural de Les Arts, en colaboración con la Conselleria de Cultura de la Generalitat, la Diputación de Valencia y el Ayuntamiento de València.

Amable, jovial y fresca, como el paisaje de la campiña romana donde ocurre su trama, esta comedia primera de Vicente Martín i Soler evoluciona desde la crítica velada a las férreas normas sociales establecidas a mediados del siglo XVIII hacia la defensa de la libertad y el amor por encima de la convención y la conveniencia, a la vez que expone con cordial clarividencia el nuevo posicionamiento social de la mujer en los años previos a la Revolución Francesa.

La compañía itinerante del teatro llegará a la localidad en un gran camión adaptado para transformarse en un escenario móvil con los decorados, la iluminación y el sonido que hacen único este espectáculo que tiene como protagonista la música. El reparto está formado por Aida Gimeno (Violante), Victtoriana De Amicis (Doña Menica), Oleh Lebedyev (Fabrizio)y Omar Lara (Pippo), y los cantantes valencianos David Ferri (Don Lelio) y Gonzalo Manglano (Anselmo), acompañados al piano por Carlos Sanchís.

Próximos eventos

Compartir noticia

Te puede interesar

• Las entidades interesadas disponen de plazo hasta el próximo 16 de agosto para formalizar su solicitud de subvención para proyectos o actividades relacionadas con la acción social

23 julio 2024

• Esta imagen pertenece al calendario fotográfico editado por el Archivo correspondiendo así a las instalaciones deportivas construidas por el Ayuntamiento de Crevillent en la pedanía de El Realengo

23 julio 2024

• En el día de ayer falló el Premio Cebrián en el que estuvo presente el concejal de Educación Antonio Candel Rives

• El autor, bajo el pseudónimo de Arena Brown, en principio no quiere desvelar su verdadera identidad, pero se sabe que es un empresario valenciano con mucha experiencia y mucha pasión por la historia de la economía y cómo circula el dinero

19 julio 2024