Crevillent (28/02/2020).- L’alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, i la regidora de Medi Ambient i Lluita Contra el Canvi Climàtic, Estefanía Salinas, s’han desplaçat aquest matí fins a la serra per a comprovar les obres que s’estan duent a terme en diversos camins d’accés a la serra alta de Crevillent.
Des de l’Ajuntament han contactat amb els responsables d’aquestes actuacions, efectuades per l’empresa Tragsa, per a sol·licitar informació sobre les obres ja que -segons comenta José Manuel Penalva- l’Ajuntament no havia rebut cap notificació sobre l’inici ni cap explicació sobre els treballs que s’estan executant.
Segons la Conselleria, aquestes obres de desbrossament en la pujada a La Vella, una vegada passada la Costera del Catí, i en La Venda s’emmarquen dins del Pla de Prevenció d’Incendis Forestals amb la finalitat de minimitzar el nombre d’incendis i els danys que se’n deriven.
Pel que sembla, dins de les actuacions que es contemplen en aquest pla està l’habilitació dels vials que fan de tallafocs, la neteja de matolls i la consolidació dels sòls i el manteniment de les vies de comunicació per a facilitar el treball en els actuacions d’extinció, entre altres.
No obstant això, l’alcalde de Crevillent ha sol·licitat al Director General de Prevenció d’Incendis, Diego Marín, la paralització de les actuacions fins a mantindre una reunió informativa amb el director de les obres, que, segons assegura Marín, visitarà el municipi a principis de la setmana que ve per a reunir-se amb el servei tècnic municipal.
José Manuel Penalva i Estefanía Salinas han pogut comprovar in situ les tasques de desbrossament i adequació de camins. “Ens preocupa la forma en la qual s’està realitzant el desbrossament; no obstant això, és una qüestió tècnica i haurem d’esperar a la setmana vinent perquè ens l’aclarisquen” comenta l’alcalde.
La regidora de Medi Ambient entén l’alarma dels crevillentins causada per aquests treballs, però afirma que caldrà esperar fins a aclarir si aquestes accions són les adequades o no en la lluita i prevenció contra els incendis a la serra de Crevillent i per a conéixer l’impacte sobre les zones d’actuació.
El Ayuntamiento solicita la paralización de las obras en la sierra de Crevillent hasta que se informe de lo que se está haciendo
El alcalde de Crevillent José Manuel Penalva y la edil de Medio Ambiente Estefanía Salinas Peral visitan los caminos en los que se está actuando y piden información sobre las obras
Crevillent (28/02/2020).- El alcalde de Crevillent José Manuel Penalva y la concejala de Medio Ambiente y Lucha Contra el Cambio Climático Estefanía Salinas se han desplazado esta mañana hasta la sierra para comprobar las obras que se están llevando a cabo en varios caminos de acceso a la sierra alta de Crevillent.
Desde el Ayuntamiento han contactado con los responsables de estas actuaciones, efectuadas por la empresa Tragsa, para solicitar información sobre las obras ya que -según comenta José Manuel Penalva- el Ayuntamiento no había recibido ninguna notificación sobre el inicio ni explicación alguna sobre los trabajos que se van a ejecutar.
Según la Consellería, estas obras de desbroce en la subida a La Vella, una vez pasada la Costera del Catí, y en La Venta se enmarcan dentro del Plan de Prevención de Incendios Forestales con el fin de minimizar el número de incendios y los daños derivados de los mismos.
Al parecer, dentro de las actuaciones que se contemplan en este plan está la habilitación de los viales que hacen de cortafuegos, la limpieza de matorrales y consolidación de los suelos y el mantenimiento de las vías de comunicación para facilitar el trabajo en los actuaciones de extinción, entre otras.
Sin embargo, el alcalde de Crevillent ha solicitado al Director General de Prevención de Incendios, Diego Marín, la paralización de las actuaciones hasta mantener una reunión informativa con el director de las obras quien, según asegura Marín, visitará el municipio a principios de la semana que viene para reunirse con el servicio técnico municipal.
José Manuel Penalva y Estefanía Salinas han podido comprobar in situ las tareas de desbroce y adecuación de caminos. “Nos preocupa la forma en la que se está realizando el desbroce, no obstante es una cuestión técnica y tendremos que esperar a la próxima semana para que nos la aclaren” comenta el alcalde.
La concejala de Medio Ambiente entiende la alarma de los crevillentinos causada por estos trabajos , pero afirma que habrá que esperar hasta aclarar si estas acciones son las adecuadas o no en la lucha y prevención contra los incendios en la Sierra de Crevillent y para conocer el impacto sobre las zonas de actuación.