Crevillent (10/10/2022).- El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, va visitar divendres passat, 7 d’octubre, el Museu Mariano Benlliure de Crevillent, on li va ser atorgada la medalla commemorativa de l’Any Benlliure, concedida per l’Ajuntament de Crevillent i la Federació de Confraries i Germanors de la Setmana Santa amb motiu de la celebració del 75 aniversari de la mort de l’escultor valencià.
Durant la seua intervenció, l’alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, va agrair la visita del president i va assenyalar que la peça entregada ha sigut creada pel president de l’Associació Espanyola de Pintors i Escultors (AEPE), José Gabriel Astudillo, i s’ha fos en la Fundació Codina Escultura, on fonia el mateix escultor les seues obres.
En el transcurs de l’acte, el cap del Consell va destacar “les arrels locals” de l’escultor valencià estretament lligat al municipi de Crevillent, així com la seua “empremta universal”, i va reiterar el compromís de la Generalitat per posar en valor la seua figura a través de la declaració de 2022 com a Any Benlliure, impulsada des de Crevillent.
Finalment, Ximo Puig va agrair la tasca del fundador i president honorífic del museu, Álvaro Magro, i va subratllar l’“oportunitat excepcional” que ofereix el Museu Benlliure per a conéixer l’obra de qui considera un “geni” el nom del qual “està lligat al de la Comunitat Valenciana”.
Posteriorment, Puig va visitar també el Museu de la Setmana Santa de Crevillent, i l’Església de la nostra Senyora de Betlem, dos llocs que també alberguen rellevants obres de l’insigne escultor.
Crevillent otorga a Ximo Puig la medalla conmemorativa de l’Any Benlliure
-
En su visita al Museo Mariano Benlliure de Crevillent, el president de la Generalitat aplaude la labor de la localidad por «mantener la identidad y el legado» del escultor valenciano cuando se cumplen 75 años de su muerte
Crevillent (10/10/2022).- El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, visitó el pasado viernes, 7 de octubre, el Museo Mariano Benlliure de Crevillent, donde le fue otorgada la medalla conmemorativa de l’Any Benlliure, concedida por el Ayuntamiento de Crevillent y la Federación de Cofradías y Hermandades de la Semana Santa con motivo de la celebración del 75 aniversario del fallecimiento del escultor valenciano.
Durante su intervención, el alcalde de Crevillent, José Manuel Penalva, agradeció la visita del president y señaló que la pieza entregada ha sido creada por el presidente de la Asociación Española de Pintores y Escultores (AEPE), José Gabriel Astudillo, y se ha fundido en la Fundación Codina Escultura, donde fundía el propio escultor sus obras.
En el transcurso del acto, el jefe del Consell destacó “las raíces locales” del escultor valenciano estrechamente ligado al municipio de Crevillent, así como su “impronta universal”, y reiteró el compromiso de la Generalitat por poner en valor su figura a través de la declaración de 2022 como Año Benlliure, impulsada desde Crevillent.
Por último, Ximo Puig agradeció la labor del fundador y presidente honorífico del museo, Álvaro Magro, y subrayó la “oportunidad excepcional” que ofrece el Museo Benlliure para conocer la obra del que considera como un “genio” cuyo nombre “está ligado al de la Comunitat Valenciana”.
Posteriormente, Puig visitó también el Museo de la Semana Santa de Crevillent, y la Iglesia de Nuestra Señora de Belén, dos lugares que también albergan relevantes obras del insigne escultor.