Crevillent (11/03/2025).- La alcaldesa Lourdes Aznar Miralles y la edil de Obras, Pilar Mas Mas, han visitado este martes la Avenida Gutiérrez de Cárdenas para comprobar el inicio de obras de reparación y ejecución de un nuevo colector en la zona. El trazado de estas obras alcanza una longitud de 493 metros, incluyendo la Avenida de Madrid (a la altura de la fuente donde se coloca el Mercadillo de los Viernes), calle Santa María de la Cabeza y avenida Gutiérrez de Cárdenas hasta el cruce con Puertas de Orihuela. “Es una obra muy importante con una inversión de 425.000 euros y necesaria para mejorar nuestra red de saneamiento y para que estemos lo mejor preparados para afrontar episodios de lluvias”, ha subrayado Lourdes Aznar.
La alcaldesa ha manifestado que “se instalará un tramo de tubo nuevo y se sustituirá los tramos que tengan roturas para evitar los vertidos al desagüe de la Rambla Castelar y las filtraciones al terreno en toda la zona de actuación”. El proyecto inicial de actuación sobre este colector tuvo que ser modificado para cumplir con las exigencias de Carreteras, siendo la inversión en esta actuación de 425.000 euros y la duración prevista de las obras es de seis meses.
La edil Pilar Mas ha explicado que “el objetivo de esta actuación es el de mejorar el servicio de saneamiento de la zona tras el hundimiento de la galería de pluviales existente a causa de las lluvias”. Este nuevo colector de saneamiento de conducción de polietileno corrugado permitirá una correcta canalización de las aguas residuales de vuelta al ciclo del agua y actuará mejor como método de drenaje para evitar inundaciones.
Tanto la alcaldesa como la concejala comprenden las molestias que se pueden generar con estas obras pero ambas insisten en la importancia de acometer estas obras para estar lo mejor preparados posibles para que nuestro alcantarillado esté en perfectas condiciones en caso de intensas lluvias y también para evitar filtraciones y contaminaciones del agua.
Obres inicia l’execució d’un nou col·lector en Gutiérrez de Cárdenas
• Segons expressa l’alcaldessa Lourdes Aznar Miralles, estes obres s’estenen en una xarxa de sanejament de 493 metres de longitud, assolint el traçat de l’Avinguda de Madrid, carrer Santa María de las Cabezas i Avinguda Gutiérrez de Cárdenas
• «És una obra molt important, amb una inversió de 425.000 euros i amb un termini d’execució d’uns sis mesos», ha explicat l’alcaldessa
• «Entenem les molèsties que es poden causar entre els veïns, però cal pensar que esta actuació és molt important perquè la xarxa de sanejament del nostre municipi sense filtracions al terreny o a col·lectors de pluvials», ha argumentat l’edil de l’àrea, Pilar Mas Mas
Crevillent (11/03/2025).- L’alcaldessa Lourdes Aznar Miralles i l’edil d’Obres, Pilar Mas Mas, han visitat este dimarts l’Avinguda Gutiérrez de Cárdenas per a comprovar l’inici d’obres de reparació i execució d’un nou col·lector en la zona. El traçat d’estes obres aconseguix una longitud de 493 metres, incloent-hi l’Avinguda de Madrid (a l’altura de la font on es col·loca el Mercat ambulant dels Divendres), carrer Santa María de la Cabeza i avinguda Gutiérrez de Cárdenas fins a l’encreuament amb Portes d’Orihuela. “És una obra molt important amb una inversió de 425.000 euros i necessària per a millorar la nostra xarxa de sanejament i perquè estiguem el millor preparats per a afrontar episodis de pluges”, ha subratllat Lourdes Aznar.
L’alcaldessa ha manifestat que “s’instal·larà un tram de tub nou i se substituirà els trams que tinguen trencaments per a evitar els abocaments al desguàs de la Rambla Castelar i les filtracions al terreny en tota la zona d’actuació”. El projecte inicial d’actuació sobre este col·lector va haver de ser modificat per a complir amb les exigències de Carreteres, sent la inversió en esta actuació de 425.000 euros i la duració prevista de les obres és de sis mesos.
L’edil Pilar Mas ha explicat que “l’objectiu d’esta actuació és el de millorar el servici de sanejament de la zona després de l’enfonsament de la galeria de pluvials existent a causa de les pluges”. Este nou col·lector de sanejament de conducció de polietilé corrugat permetrà una correcta canalització de les aigües residuals de tornada al cicle de l’aigua i actuarà millor com a mètode de drenatge per a evitar inundacions.
Tant l’alcaldessa com la regidora comprenen les molèsties que es poden generar amb estes obres però les dos insistixen en la importància d’escometre estes obres per a estar el millor preparats possibles perquè el nostre clavegueram estiga en perfectes condicions en cas d’intenses pluges i també per a evitar filtracions i contaminacions de l’aigua.