Crevillent (31/07/2024).- El Salón de Plenos del Ayuntamiento de Crevillent acogió en la tarde de ayer martes el pleno ordinario correspondiente al mes de julio. En este pleno se aprobó, con los votos favorables del equipo de gobierno, conformado por Partido Popular y Vox, y la abstención del grupo municipal socialista y el voto en contra del grupo Acord per Guanyar, el programa del complemento de productividad por la asignación de nuevas funciones y tareas extraordinarias a los puestos de secretario y vicesecretario municipales.
Ante la jubilación del Jefe del Servicio de Obras, Urbanismo y Medio Ambiente el pasado 30 de junio, se hace preciso dar cobertura a las tareas y funciones encomendadas al puesto. Por ello, en esta propuesta plenaria aprobada se especifica que estas tareas sean asumidas por el Secretario y Vicesecretario municipales hasta que se pueda dar cobertura a la plaza con el objeto de que quede garantizado el funcionamiento del servicio. La cuantía asignada a este programa de complemento de productividad asciende a un total de 2.453,95 euros mensuales a repartir entre el secretario y vicesecretario, considerando que la duración prevista inicial para este programa sería de unos 5 meses por lo que el importe global asciende a un total de 12.269,75 euros. “Esta plaza vacante por jubilación ya se ha incluido y se aprobado en la Oferta de Empleo Público 2024, de tal forma que dicha plaza puede ser ofertada, pero durante el tiempo que dure el proceso selectivo para cubrir definitivamente la plaza se ha considerado que no aporta ninguna eficacia al área dotarla con personal interino; un personal que además debía salir de Bolsas de Técnico de Administración General, no especialistas en materia de Urbanismo, condición que entendemos sine quanun para su funcionamiento, máxime teniendo en cuenta el objetivo de dotarla de manera definitiva”, argumentó la edil de Personal, Mónica San Emeterio Gil. Por ello, la edil subrayó que “el personal más cualificado para este fin son el Secretario y el Vicesecretario, quienes conocen el departamento de de Urbanismo primera mano y su problemática estructural, además de ser habilitados nacionales y cuentan con la preparación necesaria, los conocimientos y, lo que es más importante, se han mostrado dispuestos a afrontar esta responsabilidad de manera temporal”. Esta fórmula explicada por San Emeterio Gil, “no supone en modo alguno un coste superior a cualquier otra fórmula que se hubiera podido adoptar, siendo una asunción de manera temporal, puntual y para tareas específicas hasta que se cubra definitivamente la plaza, sentándose las bases para solucionar un problema estructural que existe desde hace años en el área de Urbanismo”, destacó la regidora.
Además, en esta sesión la corporación municipal también aprobó la renuncia al cargo de la concejala de Acord per Guanyar, Fátima Candela Planelles. La alcaldesa Lourdes Aznar Miralles agradeció el trabajo realizado por la edil Fátima Candela, su tono y talante en comisiones y sesiones plenarias, aportando ideas y críticas constructivas”. En esta resolución plenaria se acuerda comunicar a la Junta Electoral Central a los efectos de que expida la credencial acreditativa de la condición de electo en favor del candidato al que corresponde cubrir la vacante producida, que según los datos que obran en el Ayuntamiento es Gema García Maciá, candidata que ocupaba el puesto número 10 en la lista electoral de Acord per Guanyar.
El pleno también aprobó por unanimidad una modificación de crédito por un valor de 22.000 euros. “Se dan de baja dos partidas del Presupuesto del capítulo cuarto de 8.000 y 14.000 euros, respectivamente, y se suplementan dos partidas en las mismas cantidades del capítulo segundo, sin alterar el importe total del presupuesto”, aclaró el edil de Hacienda, Vicente Sánchez-Maciá Díez, quien añadió que “la finalidad de esta modificación es la continuidad de los servicios que se vienen prestando en la Concejalía de Bienestar Animal”.
Asimismo, en el pleno se aprobó con la conformidad de todos los grupos municipales una rectificación tras un error material en el Presupuesto General 2024, detectado en los capítulos 2 (Bienes corrientes y Servicios) y 4 (Transferencias corrientes”) en el apartado de “Estado de Gastos”, no alterando el montante total aprobado el pasado 14 de marzo en sesión plenaria. El concejal de Hacienda afirmó que “este error consiste en que se ha añadido en el capítulo segundo la cantidad de 13.650 euros que deben figurar en el capítulo cuarto y, por ello, sometemos a votación este asunto para la subsanación de dicho error”.
Por último, la corporación también aprobó por unanimidad el reconocimiento de compatibilidad para una empleada del Ayuntamiento para que pueda desempeñar un segundo puesto de trabajo a jornada parcial durante los fines de semana en el sector privado, tratándose de una situación que no incumple los requisitos legales requeridos por la Ley 53/1984, de 26 de diciembre, de Incompatibilidades del Personal al Servicio de las Administraciones Públicas, siendo requisito una reducción de un 30 % del complemento específico percibido en su trabajo en el consistorio para poder compatibilizarlo con el segundo trabajo. “Esta solicitud no modifica su jornada de trabajo en el Ayuntamiento ni su horario y dicha actividad no se encuentra relacionada con el trabajo que desempeña en esta administración”, concluyó la edil de Personal.
El ple aprova un Pla de Productivitat per a cobrir temporalment les funcions de personal jubilat en Urbanisme
• El passat 30 de juny es va jubilar el cap de l’àrea i és per això que es fa necessari donar cobertura a les tasques i les funcions encomanades al lloc de treball, sent el Secretari i Vicesecretari municipals els qui assumiran aquestes funcions durant, en principi, els pròxims cinc mesos mentres avance el procés selectiu per a cobrir definitivament la plaça
• En esta sessió plenària també es va aprovar la renúncia al càrrec de l’edil del grup municipal d’Acord per Guanyar, Fátima Candela Planelles
Crevillent (31/07/2024).- El Saló de Plenaris de l’Ajuntament de Crevillent va acollir en la vesprada d’ahir dimarts el ple ordinari corresponent al mes de juliol. En este ple es va aprovar, amb els vots favorables de l’equip de govern, conformat per Partit Popular i Vox, i l’abstenció del grup municipal socialista i el vot en contra del grup Acord per Guanyar, el programa del complement de productivitat per l’assignació de noves funcions i tasques extraordinàries als llocs de secretari i vicesecretari municipals.
Davant la jubilació del Cap del Servici d’Obres, Urbanisme i Medi Ambient el passat 30 de juny, es fa necessari donar cobertura a les tasques i funcions encomanades al lloc de treball. Per això, en la proposta plenària aprovada s’especifica que estes tasques siguen assumides pel Secretari i Vicesecretari municipals fins que es puga donar cobertura a la plaça a fi que quede garantit el funcionament del servici. La quantia assignada a este programa de complement de productivitat ascendix a un total de 2.453,95 euros mensuals a repartir entre el secretari i vicesecretari, considerant que la duració prevista inicial per a este programa seria d’uns 5 mesos pel que l’import global ascendix a un total de 12.269,75 euros. “Esta plaça vacant per jubilació ja s’ha inclòs i s’aprovat en l’Oferta d’Ocupació Pública 2024, de tal forma que esta plaça pot ser oferida, però durant el temps que dure el procés selectiu per a cobrir definitivament la plaça s’ha considerat que no aporta cap eficàcia a l’àrea dotar-la amb personal interí; un personal que a més havia d’eixir de Borses de Tècnic d’Administració General, no especialistes en matèria d’Urbanisme, condició que entenem sine quanun per al seu funcionament, màximament tenint en compte l’objectiu de dotar-la de manera definitiva”, va argumentar l’edil de Personal, Mónica San Emeterio Gil. Per això, l’edil va subratllar que “el personal més qualificat per a este fi són el Secretari i el Vicesecretari, els qui coneixen el departament de de Urbanisme primera mà i la seua problemàtica estructural, a més de ser habilitats nacionals i compten amb la preparació necessària, els coneixements i, cosa que és més important, s’han mostrat disposats a afrontar esta responsabilitat de manera temporal”. Esta fórmula explicada per San Emeterio Gil, “no suposa de cap manera un cost superior a qualsevol altra fórmula que s’haguera pogut adoptar, sent una assumpció de manera temporal, puntual i per a tasques específiques fins que es cobrisca definitivament la plaça, establint-se les bases per a solucionar un problema estructural que existix des de fa anys en l’àrea d’Urbanisme”, va destacar la regidora.
A més, en esta sessió la corporació municipal també va aprovar la renúncia al càrrec de la regidora d’Acord per Guanyar, Fátima Candela Planelles. L’alcaldessa Lourdes Aznar Miralles va agrair el treball realitzat per l’edil Fátima Candela, el seu to i tarannà en comissions i sessions plenàries, aportant idees i crítiques constructives”. En esta resolució plenària s’acorda comunicar a la Junta Electoral Central a l’efecte de que expedisca la credencial acreditativa de la condició d’electe en favor del candidat al qual correspon cobrir la vacant produïda, que segons les dades que obren a l’Ajuntament és Gema García Maciá, candidata que ocupava el lloc número 10 en la llista electoral d’Acord per Guanyar.
El ple també va aprovar per unanimitat una modificació de crèdit per un valor de 22.000 euros. “Es donen de baixa dos partides del Pressupost del capítol quart de 8.000 i 14.000 euros, respectivament, i se suplementen dos partides en les mateixes quantitats del capítol segon, sense alterar l’import total del pressupost”, va aclarir l’edil d’Hisenda, Vicente Sánchez-Maciá Díez, qui va afegir que “la finalitat d’esta modificació és la continuïtat dels servicis que es venen prestant en la Regidoria de Benestar Animal”.
Així mateix, en el ple es va aprovar amb la conformitat de tots els grups municipals una rectificació després d’un error material en el Pressupost General 2024, detectat en els capítols 2 (Béns corrents i Servicis) i 4 (Transferències corrents”) en l’apartat de “Estat de Gastos”, no alterant el muntant total aprovat el passat 14 de març en sessió plenària. El regidor d’Hisenda va afirmar que “este error consistix en el fet que s’ha afegit en el capítol segon la quantitat de 13.650 euros que han de figurar en el capítol quart i, per això, sotmetem a votació este assumpte per a l’esmena d’este error”.
Finalment, la corporació també va aprovar per unanimitat el reconeixement de compatibilitat per a una empleada de l’Ajuntament perquè puga exercir un segon lloc de treball a jornada parcial durant els caps de setmana en el sector privat, tractant-se d’una situació que no incomplix els requisits legals requerits per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servici de les Administracions Públiques, sent requisit una reducció d’un 30% del complement específic percebut en el seu treball en el consistori per a poder compatibilitzar-lo amb el segon treball. “Esta sol·licitud no modifica la seua jornada de treball a l’Ajuntament ni el seu horari i esta activitat no es troba relacionada amb el treball que exercix en esta administració”, va concloure l’edil de Personal.