Crevillent (01/04/2020).- Després de la publicació d’una nota de premsa on s’explicaven els requisits i termes per a sol·licitar una moratòria en la hipoteca per a l’adquisició de l’habitatge habitual, nombroses famílies crevillentines s’han posat en contacte amb la Regidoria d’Habitatge, a través del correu electrònic dduenyas@crevillent.es, per a resoldre els seus dubtes davant els primers problemes amb les entitats bancàries.
Per això, des de les regidories d’Habitatge i Consum i l’Oficina de Consum de Crevillent han llançat una sèrie de consells per a facilitar la sol·licitud de la moratòria, una mesura recollida en el Reial decret llei 8/2020 de 17 de març i destinada a aquells que han perdut el seu treball o han patit una disminució important dels seus ingressos, així com per a garantir que la sol·licitud al banc es realitze amb total seguretat i evitar problemes en cas d’impagaments.
Les pautes elaborades des de la Regidoria de Consum i Habitatge a l’hora de sol·licitar una moratòria són les següents:
-
Pots accedir als articles del 7 al 16 del BOE (18 de març de 2020 número 73), en els quals s’estableix la moratòria, mitjançant el següent enllaç: https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=boe-a-2020-3824
-
Des de la Regidoria de Consum hem elaborat dos documents: un per a la sol·licitud de la moratòria i un altre de declaració responsable. Pots accedir-hi a través d’aquest enllaç: https://www.crevillent.es/pagina/covid-19/, sol·licitar-los al correu electrònic dduenyas@gmail.com o recollir-los al costat del Certificat d’Empadronament. Aquests documents has d’entregar-los a la teua entitat bancària emplenats i signats, juntament amb la resta de la documentació. Has de realitzar una còpia dels documents de sol·licitud perquè l’entitat bancària realitze el registre d’entrada amb el segell i el nom de la persona que l’ha recollit, tant si es realitza de manera física com de manera virtual (l’entitat pot escanejar els documents i enviar-te’ls per correu electrònic).
-
Exigeix a l’entitat financera que la contestació de denegació o aprovació de la moratòria es realitze sempre per escrit amb signatura i segell de l’entitat. En tindre la denegació per escrit és quan el titular de la hipoteca pot sol·licitar un arbitratge en consum o directament acudir a un professional (advocat), en el cas que crega que s’han vulnerat els seus drets com a consumidor.
-
En el cas que el banc estipule que no es reuneixen els requisits, però preveges que no podràs pagar algunes quotes, el millor és contactar amb el banc i pactar un ajornament (en aquest cas resultarà sempre més car que incloure’ns en els supòsits que establisca el Reial decret llei).
Gema Candelaria Asencio comenta que la intenció de la Regidoria de Consum i Habitatge de Crevillent és vetlar pels drets dels consumidors, i més encara en circumstàncies tan especials com en l’actual crisi provocada pel Covid-19. A més, afig que pròximament s’informarà de les noves mesures publicades hui pel Govern mitjançant una nota de premsa per a mantindre la població informada en tot moment.
“Si alguna cosa ens va ensenyar a tots la crisi de la rajola respecte a la comunicació amb les entitats bancàries en tema d’hipoteques és que al no fer les coses bé des del principi no hi havia manera de defensar-se davant una execució hipotecària o davant algun problema amb la hipoteca. Per eixe motiu, des de la Regidoria de Consum volem ajudar els crevillentins i crevillentines amb aquestes pautes per a sol·licitar la moratòria en condicions de seguretat i bon consum” afirma l’edil d’Habitatge i Consum.
Pautas sobre cómo solicitar la moratoria de hipoteca de la vivienda habitual
La concejala de Consumo y Vivienda, Gema Candelaria Asencio, aporta una serie de recomendaciones a la población crevillentina para facilitar el trámite de solicitud de la moratoria de hipoteca durante la crisis del Covid-19 y evitar problemas en caso de impagos
Crevillent (01/04/2020).- Tras la publicación de una nota de prensa donde se explicaban los requisitos y términos para solicitar una moratoria en la hipoteca para la adquisición de la vivienda habitual, numerosas familias crevillentinas se han puesto en contacto con la Concejalía de Vivienda, a través del correo electrónico dduenyas@crevillent.es, para resolver sus dudas ante los primeros problemas con las entidades bancarias.
Por ello, desde las concejalías de Vivienda y Consumo y la Oficina de Consumo de Crevillent han lanzado una serie de consejos para facilitar la solicitud de la moratoria, una medida recogida en el Real Decreto ley 8/2020 de 17 de marzo y destinada a aquellos que han perdido su trabajo o han sufrido una disminución importante de sus ingresos, así como para garantizar que la solicitud al banco se realice con total seguridad y evitar problemas en caso de impagos.
Las pautas elaboradas desde la Concejalía de Consumo y Vivienda a la hora de solicitar una moratoria son las siguientes:
-
Puedes acceder a los artículos del 7 al 16 del BOE ( 18 marzo de 2020 número 73), en los que se establece la moratoria, mediante el siguiente enlace: https://www.boe.es/buscar/doc.php?id=BOE-A-2020-3824 .
-
Desde la Concejalía de Consumo hemos elaborado dos documentos: uno para la solicitud de la moratoria y otro de declaración responsable. Puedes acceder a ellos a través de este enlace: https://www.crevillent.es/pagina/covid-19/, solicitarlos al email dduenyas@gmail.com o recogerlos junto al Certificado de Empadronamiento. Estos documentos debes entregarlos a tu entidad bancaria cumplimentados y firmados, junto con el resto de la documentación. Debes realizar una copia de los documentos de solicitud para que la entidad bancaria realice el registro de entrada con el sello y el nombre de la persona que lo ha recogido, tanto si se realiza de forma física como de forma virtual (la entidad puede escanear los documentos y enviártelos vía email).
-
Exige a la entidad financiera que la contestación de denegación o aprobación de la moratoria se realice siempre por escrito con firma y sello de la entidad. Al tener la denegación por escrito es cuando el titular de la hipoteca puede solicitar un arbitraje en consumo o directamente acudir a un profesional (abogado), en el supuesto de que crea que se han vulnerado sus derechos como consumidor.
-
En el supuesto de que el banco estipule que no se reúnen los requisitos, pero preveas que no vas a poder pagar algunas cuotas, lo mejor es contactar con el banco y pactar un aplazamiento (en este caso resultará siempre más caro que incluirnos en los supuestos que establezca el Real Decreto-ley).
Gema Candelaria Asencio comenta que la intención de la Concejalía de Consumo y Vivienda de Crevillent es velar por los derechos de los consumidores, y más aún en circunstancias tan especiales como en la actual crisis provocada por el Covid-19. Además, añade que próximamente se informará de las nuevas medidas publicadas hoy por el Gobierno mediante una nota de prensa para mantener a la población informada en todo momento.
“Si algo nos enseñó a todos la crisis del ladrillo con respecto a la comunicación con las entidades bancarias en tema de hipotecas es que al no hacer las cosas bien desde el principio no había forma de defenderse ante una ejecución hipotecaria o ante algún problema con la hipoteca. Por ese motivo desde la Concejalía de Consumo queremos ayudar a los crevillentinos y crevillentinas con estas pautas para solicitar la moratoria en condiciones de seguridad y buen consumo “ afirma la edil de Vivienda y Consumo.