Ir al contenido

LA CARTA DE PRESENTACIÓ

LA CARTA DE PRESENTACIÓ

 

Enviar un currículum, ja siga per correu postal o per correu electrònic i no escriure una carta de presentació és com entrar a un lloc i no dir ni “bones”. Si la veritat és que no fa falta que siga tan formal com quan escrius una carta per a enviar-la per correu postal però encara així  cal enviar una carta, perquè quan la teua *envías una carta de presentació la teua aquestes dient “hola est/a soc jo i presente la meua candidatura a aquest lloc de treball”, i això és el mínim que exigeix la cortesia.

Quan redactarem la carta podem fer-la des de dos punts de vista diferents. Si hi ha alguna empresa que coneixem i ens agradaria treballar en ella podem enviar una carta per iniciativa pròpia, d'autocandidatura  *espontanea o podem fer-la per a contestar a un anunci i en aqueix cas inscriure'ns en una oferta d'ocupació que hem vist en alguna pàgina web o l'enviem a una adreça de correu que ens hagen donat.

Els continguts bàsics d'una correcta carta de presentació són:

  • Data i lloc d'emissió
  • Destinatari
  • Motiu
  • Nom i cognoms

Estaria estructurada d'aquesta manera:

NOM I DIRECCIÓ

DEL CANDIDAT

 

NOM I RAÓ SOCIAL DE L'EMPRESA

DATA I LLOC

 

Molt senyors/as *mios/as:

MOTIU

CONSIDERACIONS

OBJECTIU

COMIAT

 

 

NOM I COGNOMS DEL CANDIDAT

Signatura (si és per correu postal)

 

 

I el missatge el repartim en aquests 4 paragrafs:

MOTIU, CONSIDERACIONS, OBJECTIU I COMIAT. A continuació donarem exemples de com podem redactar-la segons el paràgraf i atés el motiu pel qual envies la carta.

 

 

 

RESPOSTA ANUNCI

INICIATIVA PRÒPIA

MOTIU

Dades en referència en relació a la iniciativa presa

 

-En relació a l'oferta publicada en la pàgina web tal….. m'he decidit a enviar-los el meu currículum amb la finalitat de poder participar en el procés de selecció d'aquesta oferta…

-Atenent la seua oferta de tal…apareguda en tal…

- Estant interessat/a a treballar en la seua empresa de

-Tenint coneixement de les característiques de la seua empresa

- He sabut per diferent mitjans que són vostés una de l'empreses amb major projecció nacional…

CONSIDERACIONS

Resum dels aspectes del currículum que més s'aproximen al perfil requerit i poses en valor les teues qualitats i competències.

 

-Soc (titulació, professió, etc…); he treballat en …durant… temps, tal com consta en el currículum que adjunt…

-Malgrat no tindre experiència en el sector soc una persona amb facilitat per a aprendre i molt motivada per a aquest tema…

- Precisament porte treballant tant de temps en la promoció, o en aqueix sector en concret…

OBJECTIU

No sol·licitem treball directament, la qual cosa volem és que ens donen l'oportunitat d'una entrevista en persona perquè ens coneguen i convéncer-los que som el candidat adequat.

-Per tot l'exposat, desitjaria que tingueren en compte la meua sol·licitud per a participar en el procés del lloc sol·licitat

- *Desearia poder tindre l'oportunitat de mantindre una entrevista amb vostés per a poder comptar en persona tota la meua experiència i qualitats quan tinguen a bé…

COMIAT

 

 

-Sense un altre *particulular, s'acomiada atentament…

-A l'espera de les seues notícies, s'acomiada atentament

-Atentament, s'acomiada amb una cordial salutació…

-Sense res més a afegir i agraint per endavant l'atenció prestada m'acomiade atentament:

-Estic a la seua disposició per a realitzar l'entrevista en el moment que em diguen…

 

 

 

 

 

 

 

Sempre cal adaptar la carta i el currículum al lloc de treball al qual va dirigit i intentarem en la mesura que siga possible posar en valor els nostres coneixements, qualitats i habilitats. Així d'aquesta manera un exemple de carta de presentació d'una persona que busca treball en el sector de la perruqueria per a una oferta en *Infojobs podria quedar així.

 

Nom:Maria

Crevillent(Alacant)

(: 666 777 888

Email: ejemplo@gmail.com

 

 

 

Estimats  Senyors/es del departament de RRHH:

Em pose en contacte amb vostés per l'oferta de treball en *infojobs. Em dirigisc a vostés amb el propòsit d'oferir-los els meus serveis.

 

Tinc estudis realitzats en el sector de la perruqueria i estilisme. Fa uns anys realitze un cicle formatiu de tècnic en perruqueria en l'I.E.S. Maciá Abela de Crevillent.

 

Realitze les meues pràctiques en el Centre de Perruqueria de Crevillent on duia a terme tractaments capil·lars, talle i atenció al públic en general.

 

Posseïsc amplis coneixements en productes per la meua experiència com a perruquera en tal lloc. A més de  la meua formació, les meues qualitats (destresa amb les tisores, coneixements dels talls segons *ovalo facial i bon gust) em capaciten per a treballar en el món de la perruqueria i estilisme.

M'agradaria em tingueren en compte en el procés de selecció i tranquil a l'espera de poder rebre resposta per part de vostés

M'acomiade atentament

Signatura

Maria

 

Un altre supost d'autocandidatura  per iniciativa pròpia per a caixer/a o reposador/ra de supermercat pròpia ser així:

 

A l'atenció del departament de RRHH:

Molt senyors/as meus/as:

He pogut comprovar per diferents mitjans, que són vostés una de la s millors empreses del sector, per la qual cosa m'he decidit a enviar-los el meu currículum per a una possible selecció de personal.

Malgrat la meua falta d'experiència en el sector, he de dir que soc una persona amb moltes ganes d'aprendre igual que de treballar. Tinc una gran capacitat de treball, aprenc amb facilitat, per la qual cosa estic segura que podria encaixar en la seua empresa i desenvolupar molt bona labor.

M'agradaria em donaren una oportunitat , i explicar-los tota la meua experiència en una entrevista en persona quan vostés ho desitgen.

Sense res més a afegir i agraint-los per endavant la seua atenció, s'acomiada atentament:

Signatura

Maria

 

La pròxima vegada que us inscrigueu en una oferta de treball d'algun cercador, com per exemple *Infojobs, per favor adjunteu carta de presentació o almenys un missatge en el qual explicau el motiu pel qual us inscriviu en aqueixa oferta, perquè són els detalls els que marquen la qualitat del producte final. En aquest cas tu eres el producte i com a producte has de saber vendre't (a tu) com a producte perquè tot el que fas parla de tu. En aquest sentit us recomanem que cuideu molt la vostra marca personal i la vostra imatge en les xarxes, però d'aquest tema ja parlarem en un altre post.